Beşinci sınıftan sekizinci sınıfa kadar öğrencilerimizin eğitim hizmeti aldıkları ortaokullarımızda öğrenme öğretme süreçlerinde çoklu zeka kuramı ve öğrenme stilleri uygulamaları ile zenginleştirilmiş doğrudan öğretim yöntemi uygulanmaktadır. Bu yöntem aracılığıyla öğrencilerimizin çeşitli zeka alanları uyarılmakta, bireysel öğrenme stilleri dikkate alınmakta, rehberli ve bağımsız uygulamalar ile de öğrencilerimiz öğrenme sürecine daha etkin bir şekilde dahil olmaktadır. Ortaokullarımızda öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanılan yöntemimiz, öğrencilerimizin akademik alanda elde ettikleri başarılarda olumlu bir etkiye sahiptir. Hafta içi ve hafta sonlarında işe koştuğumuz Maya Akademik Destek Programı ile de öğrencilerimiz Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş adı verilen merkezi sınavlara etkili bir şekilde hazırlanmaktadırlar.

Ortaokullarımızda uygulanan değerler eğitimi aracılığıyla öğrencilerimizin sosyal, ahlaki, ruhsal gelişimleri de desteklenmektedir. Öğretim yılı başlamadan üzerinde çalışılacak saygı, sorumluluk, cesaret vb. gibi değerler belirlenmekte ve her ay bir değer üzerinde odaklanılarak ürün ve süreç temelli çalışmalar yürütülmektedir. Okullarımızda, değerler eğitiminin yanı sıra öğrencilerimizin bütüncül gelişimlerini desteklemek ve özgüvenlerini geliştirmek amacıyla öğrencilerimizin sanat, spor, kültür derslerinde edindikleri becerileri sergileme fırsatı buldukları “geleneksel günler” uygulamamız bulunmaktadır. Beşinci sınıf öğrencilerimiz “5’e Gidenden İyi misin?” altıncı sınıf öğrencilerimiz “Ailem ve Ben”, yedinci sınıf öğrencilerimiz “Gençliğe Merhaba”, sekizinci sınıf öğrencilerimiz “Hazine Avcısı” adı verilen geleneksel günlerde performanslarını sergilemektedirler.