Maya Okulları Hayat Bilgisi dersi programı çocuklarımızın temel yaşam becerilerine ve istenen kişisel özelliklere sahip bireyler olarak yetişmelerini ve yaşamda kullanabilecekleri bilgilere ulaşmalarını sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Bu hedefimizi gerçekleştirmek için Çoklu Zeka Kuramının tekniklerinden, öğrenme stilleri uygulamalarından yararlanıyoruz.

Birinci Sınıf öğrencilerimize Hayat Bilgisi programı çerçevesinde Okul Heyecanım, Benim Eşsiz Yuvam, Dün, Bugün, Yarın temaları altında pek çok kavram tanıtıyoruz. Hayat Bilgisi programı çerçevesinde öğrencilerimizin edinmeleri gereken kişisel nitelikler şunlardır: Öz saygı, öz güven, toplumsallık, sabır, hoşgörü, sevgi, saygı, barış, yardımseverlik, doğruluk, dürüstlük, adalet, yeniliğe açıklık, vatanseverlik. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma yapma, iletişim kurma, problem çözme, girişimcilik, karar verme, kaynakları etkinli kullanma, özyönetim, güvenlik ve korunmayı sağlama becerilerini edinmeleri için de Hayat Bilgisi derslerinde öğrencilerimizle etkinlikler yapıyoruz.

MAYA

Maya Okullarında Matematik dersleri, ana sınıfından itibaren öğrencilerin matematiği günlük yaşamlarında kullanmalarını cesaretlendirecek ve kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu çerçevede matematik öğretiminde öğrencilerimizi merkeze alan, matematiğe ilişkin bilgi ve becerilerin yaşayarak, araştırıp bularak, sorgulayarak, düşünerek ve düşündüklerini ifade ederek öğrenmelerine fırsat tanıyacak ortamlar hazırlanmaktadır.

Birinci sınıf öğrencilerimiz matematik derslerinde sayılar, geometri, ölçme ve veri öğrenme alanlarında çalışmalarda bulunurlar. Sayılar öğrenme alanında 100 içinde sayıları tanırlar. 50 içinde eldesiz toplama işlemlerini yapabilirler. Çıkarma alanında onluk bozmayı gerektirmeyecek işlemleri yapabilirler. Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi kavrayabilirler. Geometri alt öğrenme alanında küp, prizma, silindir, koni ve küreyi tanırlar. Ölçme alanında uzunlukları ve ağırlıkları ölçebilir, paralarımızı ve takvimi tanırlar. Saat başlarını tanıyabilirler. Veri alanında ise tabloları okuyabilirler.

MAYA

Maya Okullarında Türkçe dersleri, öğrencilerimizin anlama, yorumlama, iletişim kurma ve dili etkili kullanma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaları kapsamaktadır. Öğrencilerimize, zihinsel birikimlerine yeni bilgiler inşa etmeleri, karşılaştıkları sorunlara alternatif ve yaratıcı çözümler üretmeleri, grup içerisinde birlikte çalışma becerileri geliştirmeleri, tartışma ve yorumlama etkinliklerine katılmaları, araştırma yöntem ve teknikleri kullanmaları, olay ve durumlardan yola çıkarak kendi görüşlerini oluşturmaları konularında rehberlik edilerek zevkli bir öğrenme ortamında kazanımlara ulaşmaları hedeflenmektedir.

Birinci sınıf öğrencilerimiz Türkçe derslerinde “Birey ve Toplum”, “Oyun ve Spor”, “Üretim, Tüketim ve Verimlilik”, “Değerlerimiz”, “Masal Dünyası”, “Atatürk”, “Sağlık ve Çevre” ve “Sevgi” temaları çerçevesindeki metinler üzerinde çalışırlar. Öğrencilerimiz “Birey ve Toplum” temasında okuma-yazma becerileri edinim sürecini yaşarlar. İkinci temadan itibaren metin işleme süreçleri ile okuduğunu anlamaya yönelik çalışmalara odaklanırlar. Dilbilgisi bağlamında ise nokta, virgül, soru işareti, ünlem işaretinin kullanıldığı durumları öğrenirler.

MAYA

ingilizce_1sinif

Maya Okullarında İngilizce anasınıfı ile başlar ve 8. sınıfın sonuna kadar yoğun bir şekilde devam eder. Anasınıfından dördüncü sınıf düzeyine kadar 50 ders saatlik haftalık programın 15 ders saatlik bölümünü, beşinci sınıftan sekizinci sınıf düzeyine kadar 12 saatlik bölümünü İngilizce’ye ayrılır. Ayrıca tüm sınıflar düzeyinde haftada iki ders saati anadili İngilizce olan öğretmenler ile dil becerileri uygulamaları yapılmaktadır. İngilizce dil edinimi sürecinde dilin kültür özelliklerini yansıtan bir atmosfer oluşturularak, dinleme, konuşma, okuma ve yazma temel dil becerilerinin yanı sıra not alma, zamanı etkili kullanma, topluluk önünde görüş sunma gibi akademik becerilerin kazanımı da hedeflenmektedir. İkinci sınıf düzeyinden sekizinci sınıf düzeyine kadar tüm öğrencilerimizin İngilizcenin dört temel beceri alanındaki başarılarını görmek ve kendilerini uluslararası anlamda değerlendirmek için Cambridge sınavlarına katılmalarını önemsiyoruz. Okulumuz bu sınavlarda her yıl üst düzey başarı elde etmektedir.

Birinci sınıf öğrencilerimiz anasınıfı düzeyinden itibaren öğrendikleri temel kelimelerle basit cümleler kurarlar. Kelimeleri tanımanın yanı sıra basit cümleler kurarak gördüklerini daha detaylı tanıtabilirler. Sevdikleri, sahip oldukları, günlük yaşantıları hakkında kısa bilgiler verebilirler. Birinci sınıf, İngilizce yazma ve okuma becerilerinin de geliştirildiği dönemdir. Boyama, kesme yapıştırma, eşleştirme gibi etkinliklerin yanı sıra; yazma, okuma ve dinleme etkinliklerine de ağırlık verilmektedir.

MAYA

Maya Okullarında, sanat yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Okulumuzda, sanata ve sanatçıya önem veren, estetik duyguları gelişmiş, taklitten uzak, yaratıcılığı ön planda tutan, duygu ve düşüncelerini sanat yolu ile ifade edebilen, özgün ürünler yaratan öğrenciler yetiştirmek hedeflenmektedir. Görsel-Geleneksel Sanatlar eğitimi öğrencilerimizin yaratıcı duygu ve düşüncelerini en etkili ve en eğlenceli şekilde uygulayacakları atölye ortamı ile sağlanmaktadır.

Birinci sınıf öğrencilerimiz Görsel Sanatlar derslerinde görsel iletişim ve biçimlendirme, kültürel miras, sanat eleştirisi ve estetik kazanımları üzerinde çalışmaktadırlar. Bu kazanımlar çerçevesinde parmak kuklalarıyla, kumaş parçalarıyla, krepon ve fon kartonlarıyla, mukavvayla, seramik yapım materyalleriyle, değişik tür ve ebatta taşlarla, yapraklarla, oyun hamurlarıyla ve sulu boya, yağlı boya, guaj boya, kuru boya gibi farklı boya türleriyle çalışmayı öğrenirler. Süreçte müze ve çevredeki ören yerlerinde de çalışmalarda bulunurlar.

MAYA

Maya Okullarında öğrencilerimize sunduğumuz müzik eğitimiyle, onların öncelikle bilinçli bir müzik dinleyicisi olmalarını amaçlıyoruz. Bunun yanı sıra ulusal ve evrensel müzik türlerini öğrenmelerini, seslerini doğru kullanma becerisi kazanmalarını, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda müzik aletlerine (keman, piyano, gitar) yönelmelerini hedeflemekteyiz. Maya’da müzik dersleri tam donanımlı özel dersliklerde yapılmaktadır.

Haftada iki ders saati katıldıkları müzik derslerinde birinci sınıf öğrencilerimiz çelik üçgen, ritm çubukları, zil, timbani, gong, ksilofon, metalofon, marakas, kastanet, tef ve farklı boyutlardaki davullardan oluşan perdeli Orff çalgılarını da kullanarak müzik çalışmalarını seslendirirler. Türkçe ve Hayat Bilgisi derslerinde yer alan temalar ve kazanımlarla ilişkilendirilmiş şarkılar, marşlar öğrenirler ve seslendirirler.

MAYA

beden_egitimi_1sinif

Maya Okullarında öğrencilerimize sunduğumuz Beden Eğitimi derslerinde öğrencilerimize gündelik hayatlarında ve temel spor dallarında kullanabilecekleri hareket becerilerinin ve bilgilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Birinci sınıf öğrencilerimiz, hareket eğitimi ile ilgili etkinlikler yaparlarken kendi kapasiteleri doğrultusunda fiziksel etkinliklere katılımları için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktadırlar. Hareket eğitimi etkinlikleri, sağlık, dinçlik, eğlence, estetik, performans, kendine güven gibi değişik amaçları içermektedir. Bu eğitim sırasında düzenlediğimiz etkinlikler ve derslerimizin vazgeçilmezi olan oyunlarımız aracılığı ile öğrencilerimizin psikomotor (kuvvet, çeviklik, çabukluk vs.), toplumsal (liderlik hoşgörü, arkadaşlık kurallara ve başkalarına saygı vs.) ve bilişsel (anlama, yorumlama, sorgulama, çabuk ve doğru karar verme vs.) alanlarda gelişimlerine destek olunmaktadır.

MAYA

bilisim_1sinif

Maya Okullarında bilişim eğitiminin amacı, öğrencilerimizin dijital okur-yazarlığa sahip olmalarını ve bu beceriyi hayatlarını kolaylaştırmaları için kullanmalarını sağlamaktır. Bu amaçlar doğrultusunda öğrencilerimiz, bugünün teknolojisine uygun donanımlı bilgisayarlarla, teknolojiyi hayatları boyunca yaratıcı ve üretken bir biçimde kullanmalarını sağlayacak bilişim becerilerini kazanmaktadırlar. Gelişen teknolojiyle birlikte bilgiye ulaşmanın kolay yolu olan interneti, öğrencilerimizin bilinçli ve güvenli bir şekilde kullanmaları için de gerekli koşullar sağlanmaktadır.

Bilişim teknolojileri dersinde birinci sınıf öğrencilerimiz Maya Okullarına özgü “İlk Garaj” programını yürütmektedirler. Bu program çerçevesinde öğrencilerimiz algoritmik düşünme becerilerini geliştiren kodlama çalışmalarına odaklanmaktadırlar. Öğrencilerimiz, gelişim düzeylerine uygun, hoşlandıkları etkinliklerin içine etkin bir şekilde dahil olarak koordinasyon becerilerini de geliştirmektedirler.

MAYA

drama_1sinif

Birinci sınıf öğrencilerimiz haftada bir ders saati karşılaştıkları drama derslerinde yaratıcılık ve hayal gücünü geliştirecek etkinlikler yaparlar. Okulumuzdaki yaratıcı drama dersleri, doğaçlama, oyun, dramatizasyon, sözel ifade, rol oynama, grup çalışmaları, resimleme, öyküleme gibi tekniklerle yapılandırılmaktadır. Böylece öğrencilerimiz, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, karşısına çıkan sorunlara farklı çözüm yolları üretebilen, okuyan, yazan, dinleyen, konuşan, üreten, irdeleyen, araştıran, seçenekler geliştiren, demokratik ve yaratıcı bireyler olarak yetişmektedir.

MAYA
Hayat Bilgisi

Maya Okulları Hayat Bilgisi dersi programı çocuklarımızın temel yaşam becerilerine ve istenen kişisel özelliklere sahip bireyler olarak yetişmelerini ve yaşamda kullanabilecekleri bilgilere ulaşmalarını sağlayacak şekilde yapılandırılmıştır. Bu hedefimizi gerçekleştirmek için Çoklu Zeka Kuramının tekniklerinden, öğrenme stilleri uygulamalarından yararlanıyoruz.

Birinci Sınıf öğrencilerimize Hayat Bilgisi programı çerçevesinde Okul Heyecanım, Benim Eşsiz Yuvam, Dün, Bugün, Yarın temaları altında pek çok kavram tanıtıyoruz. Hayat Bilgisi programı çerçevesinde öğrencilerimizin edinmeleri gereken kişisel nitelikler şunlardır: Öz saygı, öz güven, toplumsallık, sabır, hoşgörü, sevgi, saygı, barış, yardımseverlik, doğruluk, dürüstlük, adalet, yeniliğe açıklık, vatanseverlik. Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, araştırma yapma, iletişim kurma, problem çözme, girişimcilik, karar verme, kaynakları etkinli kullanma, özyönetim, güvenlik ve korunmayı sağlama becerilerini edinmeleri için de Hayat Bilgisi derslerinde öğrencilerimizle etkinlikler yapıyoruz.

MAYA
Matematik

Maya Okullarında Matematik dersleri, ana sınıfından itibaren öğrencilerin matematiği günlük yaşamlarında kullanmalarını cesaretlendirecek ve kolaylaştıracak şekilde tasarlanmıştır. Bu çerçevede matematik öğretiminde öğrencilerimizi merkeze alan, matematiğe ilişkin bilgi ve becerilerin yaşayarak, araştırıp bularak, sorgulayarak, düşünerek ve düşündüklerini ifade ederek öğrenmelerine fırsat tanıyacak ortamlar hazırlanmaktadır.

Birinci sınıf öğrencilerimiz matematik derslerinde sayılar, geometri, ölçme ve veri öğrenme alanlarında çalışmalarda bulunurlar. Sayılar öğrenme alanında 100 içinde sayıları tanırlar. 50 içinde eldesiz toplama işlemlerini yapabilirler. Çıkarma alanında onluk bozmayı gerektirmeyecek işlemleri yapabilirler. Yarım ve bütün arasındaki ilişkiyi kavrayabilirler. Geometri alt öğrenme alanında küp, prizma, silindir, koni ve küreyi tanırlar. Ölçme alanında uzunlukları ve ağırlıkları ölçebilir, paralarımızı ve takvimi tanırlar. Saat başlarını tanıyabilirler. Veri alanında ise tabloları okuyabilirler.

MAYA
Türkçe

Maya Okullarında Türkçe dersleri, öğrencilerimizin anlama, yorumlama, iletişim kurma ve dili etkili kullanma becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmaları kapsamaktadır. Öğrencilerimize, zihinsel birikimlerine yeni bilgiler inşa etmeleri, karşılaştıkları sorunlara alternatif ve yaratıcı çözümler üretmeleri, grup içerisinde birlikte çalışma becerileri geliştirmeleri, tartışma ve yorumlama etkinliklerine katılmaları, araştırma yöntem ve teknikleri kullanmaları, olay ve durumlardan yola çıkarak kendi görüşlerini oluşturmaları konularında rehberlik edilerek zevkli bir öğrenme ortamında kazanımlara ulaşmaları hedeflenmektedir.

Birinci sınıf öğrencilerimiz Türkçe derslerinde “Birey ve Toplum”, “Oyun ve Spor”, “Üretim, Tüketim ve Verimlilik”, “Değerlerimiz”, “Masal Dünyası”, “Atatürk”, “Sağlık ve Çevre” ve “Sevgi” temaları çerçevesindeki metinler üzerinde çalışırlar. Öğrencilerimiz “Birey ve Toplum” temasında okuma-yazma becerileri edinim sürecini yaşarlar. İkinci temadan itibaren metin işleme süreçleri ile okuduğunu anlamaya yönelik çalışmalara odaklanırlar. Dilbilgisi bağlamında ise nokta, virgül, soru işareti, ünlem işaretinin kullanıldığı durumları öğrenirler.

MAYA
İngilizce

ingilizce_1sinif

Maya Okullarında İngilizce anasınıfı ile başlar ve 8. sınıfın sonuna kadar yoğun bir şekilde devam eder. Anasınıfından dördüncü sınıf düzeyine kadar 50 ders saatlik haftalık programın 15 ders saatlik bölümünü, beşinci sınıftan sekizinci sınıf düzeyine kadar 12 saatlik bölümünü İngilizce’ye ayrılır. Ayrıca tüm sınıflar düzeyinde haftada iki ders saati anadili İngilizce olan öğretmenler ile dil becerileri uygulamaları yapılmaktadır. İngilizce dil edinimi sürecinde dilin kültür özelliklerini yansıtan bir atmosfer oluşturularak, dinleme, konuşma, okuma ve yazma temel dil becerilerinin yanı sıra not alma, zamanı etkili kullanma, topluluk önünde görüş sunma gibi akademik becerilerin kazanımı da hedeflenmektedir. İkinci sınıf düzeyinden sekizinci sınıf düzeyine kadar tüm öğrencilerimizin İngilizcenin dört temel beceri alanındaki başarılarını görmek ve kendilerini uluslararası anlamda değerlendirmek için Cambridge sınavlarına katılmalarını önemsiyoruz. Okulumuz bu sınavlarda her yıl üst düzey başarı elde etmektedir.

Birinci sınıf öğrencilerimiz anasınıfı düzeyinden itibaren öğrendikleri temel kelimelerle basit cümleler kurarlar. Kelimeleri tanımanın yanı sıra basit cümleler kurarak gördüklerini daha detaylı tanıtabilirler. Sevdikleri, sahip oldukları, günlük yaşantıları hakkında kısa bilgiler verebilirler. Birinci sınıf, İngilizce yazma ve okuma becerilerinin de geliştirildiği dönemdir. Boyama, kesme yapıştırma, eşleştirme gibi etkinliklerin yanı sıra; yazma, okuma ve dinleme etkinliklerine de ağırlık verilmektedir.

MAYA
Görsel Sanatlar

Maya Okullarında, sanat yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak kabul edilmektedir. Okulumuzda, sanata ve sanatçıya önem veren, estetik duyguları gelişmiş, taklitten uzak, yaratıcılığı ön planda tutan, duygu ve düşüncelerini sanat yolu ile ifade edebilen, özgün ürünler yaratan öğrenciler yetiştirmek hedeflenmektedir. Görsel-Geleneksel Sanatlar eğitimi öğrencilerimizin yaratıcı duygu ve düşüncelerini en etkili ve en eğlenceli şekilde uygulayacakları atölye ortamı ile sağlanmaktadır.

Birinci sınıf öğrencilerimiz Görsel Sanatlar derslerinde görsel iletişim ve biçimlendirme, kültürel miras, sanat eleştirisi ve estetik kazanımları üzerinde çalışmaktadırlar. Bu kazanımlar çerçevesinde parmak kuklalarıyla, kumaş parçalarıyla, krepon ve fon kartonlarıyla, mukavvayla, seramik yapım materyalleriyle, değişik tür ve ebatta taşlarla, yapraklarla, oyun hamurlarıyla ve sulu boya, yağlı boya, guaj boya, kuru boya gibi farklı boya türleriyle çalışmayı öğrenirler. Süreçte müze ve çevredeki ören yerlerinde de çalışmalarda bulunurlar.

MAYA
Müzik

Maya Okullarında öğrencilerimize sunduğumuz müzik eğitimiyle, onların öncelikle bilinçli bir müzik dinleyicisi olmalarını amaçlıyoruz. Bunun yanı sıra ulusal ve evrensel müzik türlerini öğrenmelerini, seslerini doğru kullanma becerisi kazanmalarını, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda müzik aletlerine (keman, piyano, gitar) yönelmelerini hedeflemekteyiz. Maya’da müzik dersleri tam donanımlı özel dersliklerde yapılmaktadır.

Haftada iki ders saati katıldıkları müzik derslerinde birinci sınıf öğrencilerimiz çelik üçgen, ritm çubukları, zil, timbani, gong, ksilofon, metalofon, marakas, kastanet, tef ve farklı boyutlardaki davullardan oluşan perdeli Orff çalgılarını da kullanarak müzik çalışmalarını seslendirirler. Türkçe ve Hayat Bilgisi derslerinde yer alan temalar ve kazanımlarla ilişkilendirilmiş şarkılar, marşlar öğrenirler ve seslendirirler.

MAYA
Beden Eğitimi

beden_egitimi_1sinif

Maya Okullarında öğrencilerimize sunduğumuz Beden Eğitimi derslerinde öğrencilerimize gündelik hayatlarında ve temel spor dallarında kullanabilecekleri hareket becerilerinin ve bilgilerin kazandırılması hedeflenmektedir. Birinci sınıf öğrencilerimiz, hareket eğitimi ile ilgili etkinlikler yaparlarken kendi kapasiteleri doğrultusunda fiziksel etkinliklere katılımları için gerekli olan bilgi, beceri ve tutumları kazanmaktadırlar. Hareket eğitimi etkinlikleri, sağlık, dinçlik, eğlence, estetik, performans, kendine güven gibi değişik amaçları içermektedir. Bu eğitim sırasında düzenlediğimiz etkinlikler ve derslerimizin vazgeçilmezi olan oyunlarımız aracılığı ile öğrencilerimizin psikomotor (kuvvet, çeviklik, çabukluk vs.), toplumsal (liderlik hoşgörü, arkadaşlık kurallara ve başkalarına saygı vs.) ve bilişsel (anlama, yorumlama, sorgulama, çabuk ve doğru karar verme vs.) alanlarda gelişimlerine destek olunmaktadır.

MAYA
Bilişim Teknolojileri

bilisim_1sinif

Maya Okullarında bilişim eğitiminin amacı, öğrencilerimizin dijital okur-yazarlığa sahip olmalarını ve bu beceriyi hayatlarını kolaylaştırmaları için kullanmalarını sağlamaktır. Bu amaçlar doğrultusunda öğrencilerimiz, bugünün teknolojisine uygun donanımlı bilgisayarlarla, teknolojiyi hayatları boyunca yaratıcı ve üretken bir biçimde kullanmalarını sağlayacak bilişim becerilerini kazanmaktadırlar. Gelişen teknolojiyle birlikte bilgiye ulaşmanın kolay yolu olan interneti, öğrencilerimizin bilinçli ve güvenli bir şekilde kullanmaları için de gerekli koşullar sağlanmaktadır.

Bilişim teknolojileri dersinde birinci sınıf öğrencilerimiz Maya Okullarına özgü “İlk Garaj” programını yürütmektedirler. Bu program çerçevesinde öğrencilerimiz algoritmik düşünme becerilerini geliştiren kodlama çalışmalarına odaklanmaktadırlar. Öğrencilerimiz, gelişim düzeylerine uygun, hoşlandıkları etkinliklerin içine etkin bir şekilde dahil olarak koordinasyon becerilerini de geliştirmektedirler.

MAYA
Drama

drama_1sinif

Birinci sınıf öğrencilerimiz haftada bir ders saati karşılaştıkları drama derslerinde yaratıcılık ve hayal gücünü geliştirecek etkinlikler yaparlar. Okulumuzdaki yaratıcı drama dersleri, doğaçlama, oyun, dramatizasyon, sözel ifade, rol oynama, grup çalışmaları, resimleme, öyküleme gibi tekniklerle yapılandırılmaktadır. Böylece öğrencilerimiz, duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, karşısına çıkan sorunlara farklı çözüm yolları üretebilen, okuyan, yazan, dinleyen, konuşan, üreten, irdeleyen, araştıran, seçenekler geliştiren, demokratik ve yaratıcı bireyler olarak yetişmektedir.

MAYA