Maya Okullarında ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğrencilerimizin hem çalışma becerilerini hem de insani becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek pek çok kulüp çalışması bulunmaktadır. Öğretim programları ile ilişkilendirilmiş ancak öğretim programları dışındaki bu türden çalışmaların, öğrencilerimizin bütüncül gelişimlerine katkısı okulumuz açısından değerlidir. Tüm kulüp çalışmalarını somut bir çıktı ile ilişkilendirmek okulumuzun bu alandaki vaz geçilmez ilkelerinden biridir. Kulüp çalışmalarına ilişkin okulumuzun benimsediği bir diğer ilke de çalışma alanlarından her birine alana ilişkin profesyonel bir uzmanın rehberlik etmesidir. Kulüp çalışmalarının öğrencilerimize olan katkıları şu şekilde sıralanabilir.

    Okulumuzun sunduğu kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerimiz zamanlarını uygun bir şekilde yönetmeyi ve çalışmalarını öncelik ve önem sırasına koymayı öğrenirler.
    Kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimiz katıldıkları bir kulüp çalışmasında gerçekleştirilen etkinliklere uzun dönemli bağlanmayı ve adanmışlığı öğrenirler. Bağlılık ve adanmışlık öğrencilerimizin edinmeleri gereken bir beceri olduğunu düşünüyoruz.
    Kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimiz, okul çaplı gerçekleştirilen bir etkinliğe katkı sağlamanın önemini öğrenirler. Birey olarak gelişirken sağladıkları katkının önemini fark etmeleri önemlidir.
    Kulüp çalışmalarına katılım öğrencilerimizin öz saygılarını geliştirir. Hiçbir şeyde etkili olamadığını ve bunun sonucunda kendilerini değersiz hisseden çocuklar, gençler ve yetişkinler olabilir. Kulüp çalışmaları, kendilerini bu şekilde hisseden öğrencilerimiz için biçilmiş kaftandır. Okulumuzdaki bütün öğrencilerimiz, kendilerini değerli hissedebilecekleri ve bir şekilde katkı sağlayabilecekleri bir kulüp çalışması bularak öz saygılarını geliştirebilirler.
    Kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerimiz, akranlarıyla ve öğretmenleriyle etkili ilişkiler kurmayı, okul içinde ve dışındaki sosyal durumlara uygun davranmayı öğrenirler.
    Öğrencilerimiz, okulumuz tarafından sunulan kulüp çalışmalarına katılımları ve süreçte gerçekleştirdikleri çalışmalar sonucunda bir sertifika alırlar. Her bir kulüp çalışmasında elde ettikleri sertifikayı bireysel portfolyolarına eklerler. Öğrencilerimiz, bu portfolyonun kendilerine yükseköğretime geçiş sürecinde avantaj sağlayacağını bilirler.