Maya Okullarında ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde öğrencilerimizin hem çalışma becerilerini hem de insani becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilecek pek çok kulüp çalışması bulunmaktadır. Öğretim programları ile ilişkilendirilmiş ancak öğretim programları dışındaki bu türden çalışmaların, öğrencilerimizin bütüncül gelişimlerine katkısı okulumuz açısından değerlidir. Tüm kulüp çalışmalarını somut bir çıktı ile ilişkilendirmek okulumuzun bu alandaki vaz geçilmez ilkelerinden biridir. Kulüp çalışmalarına ilişkin okulumuzun benimsediği bir diğer ilke de çalışma alanlarından her birine alana ilişkin profesyonel bir uzmanın rehberlik etmesidir. Kulüp çalışmalarının öğrencilerimize olan katkıları şu şekilde sıralanabilir.

    Okulumuzun sunduğu kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerimiz zamanlarını uygun bir şekilde yönetmeyi ve çalışmalarını öncelik ve önem sırasına koymayı öğrenirler.
    Kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimiz katıldıkları bir kulüp çalışmasında gerçekleştirilen etkinliklere uzun dönemli bağlanmayı ve adanmışlığı öğrenirler. Bağlılık ve adanmışlık öğrencilerimizin edinmeleri gereken bir beceri olduğunu düşünüyoruz.
    Kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimiz, okul çaplı gerçekleştirilen bir etkinliğe katkı sağlamanın önemini öğrenirler. Birey olarak gelişirken sağladıkları katkının önemini fark etmeleri önemlidir.
    Kulüp çalışmalarına katılım öğrencilerimizin öz saygılarını geliştirir. Hiçbir şeyde etkili olamadığını ve bunun sonucunda kendilerini değersiz hisseden çocuklar, gençler ve yetişkinler olabilir. Kulüp çalışmaları, kendilerini bu şekilde hisseden öğrencilerimiz için biçilmiş kaftandır. Okulumuzdaki bütün öğrencilerimiz, kendilerini değerli hissedebilecekleri ve bir şekilde katkı sağlayabilecekleri bir kulüp çalışması bularak öz saygılarını geliştirebilirler.
    Kulüp çalışmalarına katılan öğrencilerimiz, akranlarıyla ve öğretmenleriyle etkili ilişkiler kurmayı, okul içinde ve dışındaki sosyal durumlara uygun davranmayı öğrenirler.
    Öğrencilerimiz, okulumuz tarafından sunulan kulüp çalışmalarına katılımları ve süreçte gerçekleştirdikleri çalışmalar sonucunda bir sertifika alırlar. Her bir kulüp çalışmasında elde ettikleri sertifikayı bireysel portfolyolarına eklerler. Öğrencilerimiz, bu portfolyonun kendilerine yükseköğretime geçiş sürecinde avantaj sağlayacağını bilirler.

Havacılık ve Model Uçak

Havacılık ve Model Uçak Kulübünü seçen öğrencilerimiz, pek çok model uçak yaparak havacılığı yakından tanırlar. Uçak çeşitlerinin yanı sıra planör, yelken kanadı, balon gibi farklı hava araçlarını da yakından tanıma olanağı elde ederler. Kulüp öğrencilerimiz Uluslararası Havacılık Federasyonu’nun faaliyet sahasına giren ve Türk hava Kurumu tarafından yürütülen sportif havacılık dallarındaki etkinliklere katılarak okulumuzu temsil ederler. Ayrıca kulüp çalışmaları çerçevesinde tasarlanan model uçaklar okulumuzda sergilenir.

Tasarımaya

Modacılık ve Tasarım Kulübü öğrencilerimiz atık malzemelerden farklı ürünler geliştirirler. Kağıt, karton ve kumaştan kıyafetler tasarlarlar. Bu kulüpteki öğrencilerimiz yaratıcılıklarını el becerileriyle harmanlayarak yaşamın farklı alanlarında kullanılabilecek ürün tasarlama ve oluşturma çalışmalarını gerçekleştirirler. Öğrencilerimiz, ortaya çıkardıkları ürünleri Geleneksel Mayalı Ekmek Gününde sergileme fırsatına sahip olurlar.

Teen Dram Club

İngilizce Drama Kulübündeki öğrencilerimiz İngilizce derslerinde öğrendiklerini pekiştirme fırsatı bulurlar. Hikayelerle, şarkılarla, oyunlarla gerçekleştirilen etkinlikler aracılığıyla öğrencilerimiz keyifli vakit geçirirler. Kulüp çalışmaları çerçevesinde hazırlanan İngilizce oyunla yurt içindeki İngilizce drama şenliklerinde sahne alırlar, okulumuzu başarıyla temsil ederler.

Oryantiring

Oryantiring Kulübü öğrencilerimiz, haritalar yardımıyla yönlerini bulma, çeşitli alanlarda ipuçlarını değerlendirerek önceden yerleştirilmiş hedefleri bulma çalışmaları yaparlar. Bu süreçte öğrencilerimiz hem rakiplerine hem de zamana karşı büyük bir mücadele örneği sergilerler. Oryantiring Kulübü öğrencilerimiz yurt içinde düzenlenen yarışmalara katılarak okulumuzu hem bireysel hem de takım olarak temsil ederler.

MAYAzılım

MAYAzılım adını verdiğimiz bu kulübe, içinde bulunduğumuz yüzyılın paradigmasını tamamen değiştiren bilişim ve yazılım çalışmalarını yapmaktan hoşlanan öğrencilerimiz gelirler. Öğrencilerimiz Sketchup ile 3D tasarım, small basic ile programlama, web tasarımı gibi çalışmalar yürütürler.

Türkçe Drama

Türkçe Drama Kulübü çalışmaları, öğrencilerimizin eleştirel düşünebilmelerine, dünyaya farklı gözle bakabilmelerine, yaratıcı düşünmelerine katkı sağlar. Eğlenceli etkinliklere etkin bir şekilde katılan öğrencilerimizin sosyal ve duygusal açıdan geliştiklerini gözlemleyebiliyoruz. Kulüp öğrencilerimiz, hazırladıkları oyunla yurt içindeki drama festivallerinde sahne alarak okulumuzu temsil ederler.

Halk Oyunları

Halk Oyunları kulübündeki öğrencilerimiz, Türkiye’nin farklı yörelerine ait halk oyunlarını öğrenirler. Her türküde, her oyunda, her ritim eşliğinde tutku ile koreografilerini sergileme olanağı bulurlar. Oynadıkları yörenin kültürüne ilişkin detaylar da öğrencilerimiz tarafından öğrenilir. Kulüp öğrencileri, hareketli müzikler eşliğinde, rengarenk yöresel kostümleriyle milli duygularımızı coştururlar. Milli bayram ve anma günlerinde sahne Halk Oyunları Kulübü öğrencilerimizindir.

Dönüşümlü Sportif Etkinlikler

Fiziksel etkinliklerden hoşlanan öğrencilerimizin katıldıkları bu kulüpte öğrencilerimiz, takım olma, takım arkadaşlarına güvenme, sağlıklı beslenme gibi konular üzerinde çalışırlar. Bu önemli konuların yanı sıra voleybolun, basketbolun, futbolun, tenisin, masa tenisinin temel kurallarını uygulamalı olarak öğrenirler.

Ritmik Jimnastik ve Dans

Bedenini estetik bir şekilde hareket ettirmek, sağlıklı, esnek bir vücuda sahip olmak isteyen öğrencilerimizin katıldıkları ritmik jimnastik kulübünde müzik eşliğinde zarif bir şekilde çalışılmış gösteriler sergilenir. Kulüp öğrencilerimiz milli bayramlarda sahne aldıkları gibi bireysel ve takım halinde okulumuzu turnuvalarda da temsil ederler.

Kil ve Seramik

Kil ve seramik kulübünü tercih eden öğrenciler seramik sanatıyla tanışma; seramik hamurunu kendi oluşturma ve hazır seramik hamuruyla farklı teknikleri uygulayabilme, el ile şekillendirme, form tasarımı, birbirinden farklı obje çalışmalarını yapma ve bunu okulumuz içinde sergileme imkanı bulacaklardır. Kulüp çalışmalarıyla öğrencilerimiz kendilerini özgürce ifade edebilecekleri çalışmalar yapar ve seramik sanatının aşamalarını uygulamalı olarak yaşayıp hayallerin soyuttan somuta taşındığı eğeleneli deneyimler edinirler.

Art and Craft

Art and craft kulübünü seçen öğrenciler tasarım eğitimi alarak yeteneklerini ve yaratıcılıklarını geliştirme imkanı bulurlar. Çeşitli malzemeler aracılığıyla özgün ürünlerini oluşturan öğrenciler sanatsal bakış açısı geliştirme konusunda uzmanlaşırlar. Yaratıcılığın gelişiminde ve teknikte sınır tanımayan art and craft kulübü öğrencileri projeler, görsel sanatlar faaliyetleri ve dekorasyon gibi alanlarda ürünler üretir ve sergiler.

Beceri Geliştirme Kulübü

Beceri geliştirme kulübünde öğrenciler işbirliği ve takım çalışması anlamında kıymetli deneyimler edinirken zaman yönetimi, zorluklarda başa çıkabilme ve günlük yaşam becerilerinde uzmanlaşma imkanı bulurlar. Bazen mutfakta bir aşçı, bazen bir marangoz, bazen bir kaşif, bazen terzi olabilirler. Bitki yetiştirmekten bavul hazırlamaya, dikiş dikmekten ayakkabı boyamaya, ahşap ürünler üretmekten mutfakta yemek yapmaya, sofra hazırlamaktan dolap düzenlemeye kadar çok farklı ve özel çalışmayı yaparak yaşayarak gerçekleştirirler.

Ahşap Atölyesi

Ahşap atölyesini tercih eden öğrenciler Ahşap tasarım faaliyetleri ve tekrar eden eylemler sayesinde şematik öğrenmeyle tanışırlar. Ayrıca yapılan işin estetik yönü nedeniyle ilgiyi arttıran bu tür çalışmalar, çocuğun başarılı olmak için dikkatini yoğunlaştırmasını, modeli izleyerek verilen yönlendirmeleri dinlemesini gerektirir. Çocuk ahşap ürünü tasarlarken, örneğin bir parça ham materyalin nasıl kuş, kukla ya da tren olduğuna tanık olur ve kendisi de bunları deneyerek dönüşüm fikrini somut olarak yaşar. Ayrıca bu etkinlikler, çocuğun bir sonuca varmak için sabırlı olması gerektiğini anlamasını da sağlar.

Yüzme

Yüzme Kulübünde öğrencilerimizin yüzme sporunu tanımaları ve sevmeleri, yüzmeye ilişkin temel becerileri geliştirmeleri için çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Öncelikli amacımız öğrencilerimizin su üstünde kalabilmelerine yardımcı olmak ardından stilli yüzmeleri konusunda onları desteklemektir. Bu temel amaçlarımızın yanı sıra düzenli yüzen öğrencilerimizin sağlıklı bir iskelet kas sistemine sahip olabilmeleri konusunda sağladığımız katkılar bizi mutlu ediyor. Öğrencilerimiz bireysel ve takım halinde okulumuzu yarışmalarda temsil ederler.

Mayafoni Orkestrası

Temel müzik ve enstrüman eğitiminde içsel motivasyonu yüksek olan öğrencilerimizin tercih ettikleri ve katıldıkları pop orkestra kulübünde sahne çalışmaları gerçekleştirilir. Kemanlar, gitarlar, perküsyonlar ve kocaman bir sahne. Kulüp öğrencilerimiz birlikte seslendirdikleri şarkılarla mutluluğun zirvesine çıkarlar. Kutlamalarda ve okulumuzun şenliklerinde sahne alan öğrencilerimiz gurur kaynağımızdır.

FPS Junior Club

Gelecek Problemleri Çözme Uluslararası Programı 40 yıllık geçmişe sahip bir programdır. Bu program; analitik düşünce ve araştırma becerileri üzerine odaklaşarak 21. yy becerilerinin geliştirilmesini destekleyen bir eğitim programıdır. FPS Junior Kulübünü seçen öğrencilerimiz seçtikleri dünya toplumunu ilgilendiren bir problemin tanımlanması, söz konusu problem üzerinde toplumu bilinçlendirecek kampanya ve iş birliklerinin yürütülmesi ve alternatif çözüm önerileriyle hazırladıkları sunumlarla ulusal ve/veya uluslararası düzeyde proje sunum jürilerinde performans gösterirler.

Yaz, Yönet Oynat Kulübü

Okulumuz içinde okuma ve yazma tutkunu sinema sevenlerin birlikte toplanacağı “Yaz, Yönet, Oynat Kulübü”nün faaliyetleri, öncelikle sinema kültürünü geliştirmeye yöneliktir. Film, kitap, gazete ve dergi kupürleri arşivleri, bu amaç doğrultusunda gerçekleştirilir. Özellikle genç sinemacılar ve sinemaya emeği geçen kişilerle bir araya gelmek için düzenlemeyi düşündüğümüz söyleşiler ve film setlerine yapacağımız ziyaretler kulübün faaliyetlerine canlılık kazandırmayı amaçlamaktadır.

Minecraftlamaya

Minecraftlamaya kulübünde öğrencilerimiz, Minecraft’ın o zengin dünyasında yer alan üç boyutlu görsel tasarım ürünlerini kodlama becerileriyle buluşturup elektronik tasarım dünyasına yeni bir yaklaşım sağlar. Minecraft: Eğitim Sürümü; yaratıcılığı, işbirliğini ve problem çözmeyi, tek sınırın hayal gücünüz olduğu sürükleyici bir çevrede tanıtan bir açık dünya oyunudur. Öğrencilerin yeni nesil öğrenme aracı olarak ders, ödev ve proje gibi konularda kullanabilecekleri; görsel düşünme ve matematiksel becerilerini destekleyen önemli bir platformdur; bina, şehir, deniz, köprü, kale, stadyum gibi birçok şey inşa edilebilir.

Eko Tarım

Eko Tarım kulübü öğrencileri, Dünyanın en kıymetli hazinesi olan toprakla buluşturur. Tohuma sahip çıkmayı, fidanla dost olmayı gösterir. Öğrencilerin, doğa bilimlerini edinmelerini hedeflemektedir. Bu sayede öğrencilerimizde kaynakları etkili kullanmak, sorumluluk almak, iş birliği sağlamak, tarım çalışmasına önem vermek, bilinçli tüketici olmak, toprağın değerini anlamak, sağlıklı beslenmek gibi bilgi ve becerileri geliştirmeyi planlar. Kendisine ve çevresine değer veren öğrencilerimiz, doğayla iç içe yaşamanın güzelliğine vararak; tohumların fidana dönmesine katkıda bulunur. Bitkilerin yetişme serüvenlerine katılarak, geleceğe yeşil bir miras bırakırlar.

Girişimci Genç Liderler

Maya Okulları, öğrencilerin araştırma, sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme becerilerini geliştirmelerine önem vermektedir. Genç Liderler Kulübü, öğrencilerin yaşam boyu öğrenen bireyler haline gelmeleri için gerekli olan becerilerin kazandırılması ve onların gelecekte etkin bir şekilde iş gören, bilinçli ve sorumluluk sahibi vatandaşlar olmalarını sağlayacak bir penceredir. 21. yüzyıl toplumlarında var olabilmek için öğrenmenin yaşam boyu devam etmesi gereken dönüştürücü bir süreç olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. 21. yüzyıl eğitim yeterlikleri ve beklentileri ile doğrudan ilişkili olan bu kulüpte amaç, bilgi ve becerileri uygulama, sorumluluk alma, karar verme, iletişim kurma, birlikte çalışma, eleştirel düşünme, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) disiplerini bir arada kullanabilen yaratıcı bireyler olma, inovasyona önem verme ve girişimci bireyler olma yolunda öğrencilere beceriler kazandırmaktır.

Destination Imagination

Destination Imagination, öğrencilerin günlük hayatlarında karşılaşabilecekleri basitten karmaşığa her türlü problemin çözümünde yaratıcılıklarını kullanmayı ve yaratıcı düşünceyi bir yaşam tarzı olarak benimsetmeyi hedefleyen, uluslararası alanda yaygın bir organizasyondur. Eğlenceli ve merak uyandıran görevleri ile yarışmacıların çevreyle uyum becerilerini ve yönetim becerilerini geliştirmeleri konusunda yardımcı olmasının yanı sıra, öğrencilerin potansiyellerini en üst düzeyde kullanmaları için imkân sağlar. Öğrenciler kulüp derslerinde hem anlık görevlere hazırlık yapar hem de uygulama basamaklarını sağlıklı bir şekilde hayata geçirirler.